Frokost og lunsj retter,  Middager

Pókebowl en av mine favoritt retter 😍

Póke bowl er å blir en god favoritt hos meg, en rett jeg aldri blir lei.

Dette er en rett jeg ofte lager etter trening, da jeg vil ha noe raskt, enkelt, sunt og godt. Samtidig som jeg gjerne koser meg med det i helgen, da det smaker himmelsk 😍

Jeg varierer ofte retten noe ,men har stort sett de samme base ingrediensene: salmalaks, glass nudler, mango, avokado og gjerne syltet ingefær.

For de som ikke har fått det med seg er jeg stor fan av ristede nøtter og frø, og har det alltid tilgjengelig på kjøkkenet. Ved å varmebehandle nøtter og frø får du frem den varme og gode nøttesmaken enda mer.

Dagens pókebowl bestod av

 

Ingredienser:

Salma laks

Glass nudler

Mango

Avokado

Revet rødbeter

Fersk koriander

Ristede sesamfrø, gresskarkjerner og valnøtter

 

Slik gjør du:

Kok opp vann med litt salt og ha glassnudlenen når vannet koker. La det koke i 3 min før du har det over i en sil og heller kaldt vann over, la det renne av seg. Ta av skall og del opp avokado og mango i biter. Ta av skallet på rødbeten (rødbeter farger veldig, så det kan være en fordel å bruke hansker) riv så rødbeten med et rivjern. Del fisken i biter og ha alt over på en talerken. Om du ikke har ristede nøtter og frø, gjør du dette i en stekepanne. Det skal bare bli gyllent og går fort, gjerne litt salt over. Klipp litt fersk koriander over og server.

 

For inspirasjon til flere varianter gå inn her: PÒKE BOWL, EN AV MINE FAVORITT RETTER 🙂

2 Comments

  • Kristina =]

    Hei 🙂
    Ser veldig godt ut! Lurte på noe: bruker du råe rødbeter som du tar av skallet på og river? Koker du de selv? Eller er de kjøpt ferdigkokte?

    • Sportybakerhansen

      Hei du. Jeg bruker alltid rå grønnsaker, selv når jeg lager juice. Så du tar av skallet ( en fordel med hansker) å river det. 😊

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

%d bloggere liker dette: