Middager

Kylling i pita -middag på 15 minutter

Kylling i pita er perfekt når man trenger noe enkelt og godt.

Sånn var det igår, og selv om det var fredag og den typiske taco dagen, så hadde jeg lyst på kylling.

Pitabrød er riktig nok ikke det sunneste, selv om de var med fullkorn. Men nå er det ikke så ofte jeg spiser sånt, og jeg ville ha noe enkelt.

Det viktigste var at maten var klar på under 15 minutter, noe som passet meg bra. Og ikke minst var det godt🤗

Ingredienser:

Strimlet kylling

(Krydre til med salt, pepper, rosmarin og chilipulver)

Pitabrød (gjerne fullkorn)

Salat (jeg er veldig glad i baby leaf)

Skivet mango

Skivet agurk

(Gjerne avokado, men jeg var tom)

Om du vil ha dressing eller saus til, blandet jeg gresk yoghurt og grov sennep med frø til kyllingen. Bytt evt ut sennepen med sweet chili saus. Vil du slå ut håret helt kan du bruke bearnaisesaus 😊🤷‍♀️

Slik gjør du:

Sett ovnen på 200 grader.

Stek kyllingen i ca 3 minutter på middels varme, og 2 minutter på neste før du krydrer. Da holder kyllingen seg saftig. Sett inn pitabrødene og gjør resten klart.

Håper det smaker 🤗

Følg meg gjerne på Instagram @sportybakern for mer inspirasjon på trening, kosthold og sunnere bakst og snacks. Eller legg gjerne igjen en kommentar her, det er alltid koselig å høre hva dere syns❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *