Frokost og lunsj retter,  Middager,  Salater

En sunn, god karry og tunfisk lunsj 🤗

En sunn, god karry og tunfisk lunsj med mye smak.

Det er sunt og lettvint å bare ta en tunfisk boks, men jeg syns det til tider er litt kjedelig på smak.

Både egg og tunfisk er ingredienser som spesielt mange trenings entusiaster bruker mye. Det er veldig diett vennlig mat, og egg er ikke minst veldig næringsrikt på mange områder.

Uansett så er kombinasjonen med disse to og karry veldig god, man smaker ikke tunfisken på samme måte som ellers, noe som gjør at flere liker retten godt. Og er du glad i karry og litt sterk god smak, vil denne retten passe deg bra.

Retten er like god kald som varm, noe som gjør det lettere å ha med seg i lunsjboksen.

Ingredienser:

En tunfiskboks

1,5- 2 ss karry

1 toppet ts gurkemeie

2 egg (jeg bruker ofte 2 eggehviter også)

1 løk

2-3 hakkede tomater

Litt maldonsalt og pepper.

Slik gjør du:

Hakk løken i små biter og stek løken gyllen i litt olje. Del tomatene i små biter, ha dette oppi med løken og la det surre i litt olje. Tilsett krydderet og la det surret litt til før du har i tunfisk og egg.

Server det gjerne med litt enkel grønn salat, da det er mye smak i selve retten. Jeg bruker ofte bare litt crispy salat ,agurk, avokado og evt litt tomat .

Håper det smaker 🤗

Legg gjerne igjen en kommentar eller tagg meg med @sportybakern på Instagram og med #sportybakerhansen. Det er alltid morsomt å se når dere prøver oppskriftene mine og høre hva dere syns ❤🙏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *