Desserter,  Frokost og lunsj retter,  Kveldsmat,  Smoothier

Grønn smoothie – en frisk start på dagen

Grønn smoothie gir en frisk og god boost på morningen.

En super frisk og god smoothie, som ikke minst er sunn og næringsrik.

Smoothie passer like godt til frokost, som til mellommåltid eller som påfyll etter ei treningsøkt.

Som all annen smoothie er den enkel å lage, noe som er viktig for mange.

I tillegg starter du dagen med et godt utgangspunkt for å nå dine 5omdagen.

Avokadoen gjør smoothien mer mettende, og gir en mildere og mer crem aktig konsisten. Så om du ikke liker det, dropper du avokadoen og får en enda friskere smoothie.

Dagens ingredienser:

1/2 avokado

Ca 180g frossen ananas

4-5 frossne spinat kuler evt ca 2- 3 små never fersk spinat

1 egg

1/2 presset lime

1/2 bunt fersk mynte / evt basilikum

1 dl presset appelsin/appelsinjuice eller evt mandelmelk/melk men da mister du litt av friskheten

2 scoop collagen (denne gir ingen smak, men bare god næring og kan selvfølgelig sløyfes )

*Er du glad i litt søtere smoothie har du oppi 2-3 saftig store dadler uten stein.

Jeg har også som regel i ingefær pga helsefordelene, men den er sterk i smaken og overdøver fort de andre friske smakene.

Slik gjør du:

Ha alt i en blender og miks det, til du får en jevn masse.

Ha det over på et glass eller i en skål, og topp det gjerne med kokosflak og hakket mørk sjokolade.

Håper det smaker 🤗

Følg meg gjerne på Instagram @sportybakern for mer inspirasjon på trening, kosthold og sunnere bakst og snacks. Eller legg gjerne igjen en kommentar her, det er alltid koselig å høre hva dere syns ❤

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *