Frokost og lunsj retter

Kjøleskapsgrøt

Kjøleskapsgrøt en enkel, sunn og god frokost eller lunsj som gjør seg over natten.

Du får det nesten ikke enklere enn kjøleskapsgrøt, og i tillegg er det så sunt og næringsrikt. Havregryn er fulle av fiber, proteinrikt, gir et stabilt blodsukker og gir god energi.

Jeg bruker også litt chiafrø i, som også er veldig næringsrike. Chiafrø er omtalt som supermat ,men helseeffekt eller ikke, så inneholder frøene mange mineraler og sporstoffer, de er rike på kalsium og magnesium, har en del jern og rikelig med flerumettede fettsyrer, deriblant vegetabilske omega-3-fettsyrer.

En spiseskje som jeg bruker i kjøleskapsgrøten gir 60 kcal, 4,5 gram fett, 5 gram kostfiber og 3 gram protein.

Ingredienser:

40g havregryn (glutenfri om du vil ha det)

1 ss chiafrø

1/2 – 1 propud pear & vanilla milkshake

Evt 1 1/2 -2 dl mandelmelk / annen melk

Noen frø maldonsalt

Godt med kanel og kardemomme

Slik gjør du:

Ha alt i en skål, eller en boks du kan ha lokk på, og bland alt med en gaffel. Sett det i kjøleskapet og la det stå natten over.

Jeg lager gjerne dobbel porsjon med en boks milkshake, så har jeg det to måltider evt et mellommåltid klart 😊

Jeg topper det gjerne med mango, pære, blåbær, bringebær, og biter med mørk sjokolade eller sukkerfri sjokolade granola. (Oppskrift på granolaen finner du her:SUKKERFRI SJOKOLADE GRANOLA

(Innlegget inneholder reklame fra Njie 💚)

Håper det smaker 🤗

Legg meg gjerne igjen en kommentar eller tagg meg med @sportybakern på Instagram og med #sportybakerhansen. Det er alltid morsomt å se når dere prøver oppskriftene mine og høre hva dere syns❤🙏

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *